W lipcu sala kinowa TU SIĘ MOVIE zmienia rytm projekcji. Teraz będą się one odbywać w każdą środę o godz. 18.30. Bez zmian pozostaje miejsce – sala kinowa przy al. Wojska Polskiego 30A w Olsztynie oraz jakość filmowej oferty. Będzie interesująco, wciągająco, a momentami także kontrowersyjnie – zapewniają organizatorzy środowych spotkań.
Zmiana terminów projekcji podyktowana jest względami praktycznymi. Wielu naszych widzów sygnalizowało, że wakacyjne weekendy będzie spędzać poza miastem. Dlatego zdecydowaliśmy się na projekcje w środku tygodnia.
Choć w położonej w piwnicy budynku sali kinowej panuje przyjemny chłód, organizatorzy spotkań zapewniają, że widzowie wciąż mogą liczyć na ciepłą, serdeczną atmosferę oraz gorące dyskusje. Lipcowy repertuar będzie zróżnicowany – wśród prezentowanych filmów znajdą się produkcje fabularne oraz dokumentalne, a także kreskówki.
Szczegółowy repertuar poniżej
2. lipca, godz. 18.30: „Okresowy mężczyzna”
dokumentalny (Indie, Singapur 2012), reż. Amit Virmani, 63 min.
Muruganantham ma wyjątkową życiową misję – od lat walczy z problemem dostępu do środków higienicznych w Indiach. Z czasem zyskał sobie miano bohatera walczącego o godność kobiet. Okazało się, że dostęp do podpasek wiąże się nie tylko z kwestiami higieny i zdrowia, ale też zmienia świadomość indyjskich kobiet. „Okresowy mężczyzna” to pełna uroku i humoru opowieść o emancypacji.
Wstęp – 5 zł
9. lipca, godz. 18.30: „Alfabet”
dokumentalny (Austria, Niemcy 2013), reż. Erwin Wagenhofer, 107 min.
POKAZ PRZEDPREMIEROWY
98% dzieci po urodzeniu ma wysokie IQ, ale po ukończeniu szkoły takie wyniki osiąga zaledwie 2%. Jak twierdzą niektórzy, wszystkiemu winna jest ustandaryzowana edukacja, oparta na współzawodnictwie, zabijająca dziecięcą kreatywność. Film pokazuje, w jaki sposób system szkolnictwa determinuje nasz sposób postrzegania rzeczywistości nie tylko w okresie dzieciństwa i młodości, ale także po tym, gdy skończymy szkołę.
Wstęp – 10 zł
16. lipca, godz. 18.30: „Wilgotne miejsca”
komediodramat (Niemcy 2013), reż. David Wnendt, 109 min.
Po projekcji dyskusja
Dla Helen Memel (Carla Juri) sfera seksualności nie stanowi tabu. Ludzkie wydzieliny jej nie brzydzą, ale ciekawią. Odważnie poszukuje nowych doznań i z zainteresowaniem obserwuje swoje ciało. Ma też bardziej przyziemne problemy. Marzy o tym, by jej rozwiedzeni rodzice znowu się pokochali i cierpi na bardzo „nieestetyczną” dolegliwość. Film jest adaptacją powieści Charlotte Roche, autorki głośnych „Modlitw waginy”. Sposób realizacji może budzić skojarzenia z „Trainspotting” czy „Biegnij Lola, biegnij”. Film otrzymał nagrodę publiczności na tegorocznym festiwalu Off Plus Camera.
Wstęp – 10 zł, na dyskusję wstęp wolny
23. lipca, godz. 18.30: „Eastern Boys”
dramat (Francja 2013), reż. Robin Campillo, 128 min.
Pochodzą z jakiegoś wschodnioeuropejskiego kraju. Nie jest nawet istotne, skąd dokładnie. Są młodzi, niektórzy bardzo. Żyją głównie z prostytucji. Ich rewir to paryski dworzec Gare du Nord. Jeden z nich – Marek – przykuwa uwagę Daniela, przeciętnego, spokojnego pięćdziesięciolatka. Spotykają się w jego mieszkaniu. Wkrótce się okaże, że Daniel wpadł w pułapkę, wikłając się w układ, w którym role łowcy i zdobyczy okazują się wymienne. Robin Campillo łączy różne techniki i konwencje – od paradokumentu, przez romans, aż po thriller. Film nagrodzony na ostatnim festiwalu Off Plus Camera oraz MFF w Wenecji.
Wstęp – 10 zł
30. lipca: PROPAGANDOWA ŚRODA
Hasło „wojenna propaganda” wywołuje przede skojarzenie z działaniami realizowanymi na zlecenie Hitlera. Tymczasem w czasie II wojny światowej przekazy propagandowe powstawały na niemal każdej szerokości geograficznej.
godz. 18.30: „Propaganda Kompanien. Reporterzy III Rzeszy”
dokumentalny (Francja 2012), reż. Véronique Lhorme, 90 min.
Przywódcy III Rzeszy doskonale wiedzieli, jaką moc ma filmowa propaganda. Dlatego tak wielką wagę przywiązywano do Wochenschau – cotygodniowej kroniki filmowej. Film śledzi wojenne losy operatorów – zdolnych i oddanych ideologii. Ich zdjęcia i nagrania miały obrazować wielkość niemieckiego narodu i jego przywódcy. Co więcej – do dziś tworzą one kanon obrazów wojny. Francuska reżyserka stawia odważną tezę, że w tym sensie hitlerowska propaganda wciąż ma pewną siłę oddziaływania…
Wstęp wolny
godz. 20.15: Kaczor Donald idzie na wojnę
Zestaw propagandowych amerykańskich kreskówek z czasów II wojny światowej, ok. 40 min.
W USA wojennym celom podporządkowano całe Hollywood. Pokażemy zaskakujące i mało w Polsce znane oblicze amerykańskiej propagandy – produkcje Walta Disneya z jego ulubionymi bohaterami oraz realizowany na zlecenie armii cykl „Private Snafu”, którego bohaterem jest gapowaty szeregowy („snafu” to używany w języku potocznym skrót od niecenzuralnego sformułowania „situation normal, all f… up”).
Wstęp – 8 zł